Diastaza rektusov

Diastasis-Recti-Infographic-539x1024Vir

Rast maternice v nosečnosti raztegne in oslabi trebušne mišice. Vzdrževanje tonusa in jakost trebušnih mišic je ključnega pomena, saj trebušne mišice nudijo podporo ledvenemu delu hrbtenice in pomagajo pri iztisu ploda. Prav tako nudijo oporo notranjim organom in brez njih bi se težko smejali.

Poudariti je potrebno, da nosečnost ni čas za intenzivno jačanje trebušnih mišic. Pristop k vadbi je dokaj konservativen. Vaje se izvajajo počasi in kontrolirano, zato da se izognemo stresu na fibrozno vez, imenovano vezivni trak oziroma linea alba. Pred kakršno koli vadbo pa moramo testirati diastazo rektusov. Nato se vaje oblikujejo prilagojeno posameznici.

Kaj sploh je diastaza rektusov?

Imenovana tudi ramik trebušnih mišic. Gre za patološko stanje, pri čemer se površinske trebušne mišice razmaknejo. Nekaterim ženskam se razmik teh trebušnih mišic po porodu ne vrne nazaj  v normalno stanje. Stanje razmika trebušnih mišic je lahko nevarno predvsem zaradi zmanjšane funkcionalne podpore trebušne stene, zaradi česar se lahko pojavi ali okrepi bolečina v ledvenem delu, vključno z nestabilnostjo v medenici (Tri sestre za uravnoteženo medenico). Diastazo rektusov je s pravilno krepitvijo globokih mišičnih sistemov možno popraviti. Trening mišic medeničnega dna in globoke trebušne mišice se lahko prične takoj po porodu in za to ni potrebno čakati 6 tednov po porodu. Stanje, kot je diastaza rektusov, samo po sebi ne prinaša nobenih nevarnosti. Težave se pojavijo, če ostanejo mišice kronično razmaknjene in vsakdanja opravila preobremenijo žensko telo. Zato je pravilna izbira telesne dejavnosti v času nosečnosti in po njej bistvenega pomena.

Če je prisotna diastaza rektusov se delajo vaje tako, da z rokami čez trebuh zaščitimo trebušno steno. Test se izvede tako, da se uležemo se na hrbet z glavo na tleh, kolena so pokrčena, stopala so v stiku s podlago. Eno dlan položimo pod glavo, drugo dlan pa na trebušni predel s prsti, nameščenimi v sredino linea albe vzporedno s predelom pasu tik nad popkom (za pravilno ugotavljanje diastaze se meri razmik na treh področjih, tokrat predstavljamo samo eno od točk pregleda). S trebušno steno sproščeno položimo prste na predel, na katerem bomo merili diastazo. Začutimo lahko minimalen pritisk na konice prstov, ki jih ne potiskamo v trup s silo, saj bi v tem primeru že v začetni fazi prekomerno razmaknili trebušno mišico in test ne bi bil pravilen. Nato z izdihom dvignemo glavo ter zgornji del trupa. Premikamo konice prstov naprej in nazaj po sredini line albe, da začutimo zunanje robove preme trebušne mišice in tako lahko ocenimo velikost razmika.

Pri nenoseči ženski

Preberi še:

foto